I have a database in Lotus Notes, the size of which is increasing steadily. There is an agent that runs on this db every night. This agent deletes all documents of the db then feed it again. There are about 16,000 documents in the database. My impression is that it was at the removal of documents by the agent that the db will never get space. To remedy this situation temporarily I make a local copy and deletes the database on the server and then recopy on the server. We know that when we copy a locally Notes an operation “Compact” is performed automatically. Once this is done the database is 5 mo so that initially it was 190 mb. I have done operations “Compact” on the db and that does nothing.
Do you have a solution?
Thanks in advance
J’ai une base dans Lotus Notes dont la taille augmente sans cesse. Il y a un agent qui s’exécute sur cette db à tous les soirs. Cet agent supprime tous les documents de la db pour ensuite l’alimenter à nouveau. Il y a à peu près 16 000 documents dans cette base. J’ai l’impression que c’est lors de la suppression des documents par l’agent que la base ne récupère jamais l’espace. Pour palier temporairement à cette situation je fais une copie locale et supprime la base sur le serveur pour ensuite la recopier sur le serveur. Nous savons que lorsque nous copions une base Notes localement une opération “Compact” est effectuée automatiquement. Une fois cette opération faite la base est de 5 mo alors qu’au départ elle était de 190 mo. J’ai fait des opérations “Compact” sur la base et cela ne donne rien.
Avez-vous une solution ?
Merci à l’avance